در حال بارگذاری ...
گزارش نخستین روز از برگزاری جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک 

عروسک‌ها، محوطه تئاتر شهر را تسخیر کردند 

با آغاز نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک در روز پنجشنبه هشتم تیر، هنرمندان با عروسک‌های‌شان، جمعیتی بزرگ از تماشاگران مشتاق را به محوطه تئاتر شهر کشاندند و با ایجاد حال و هوای هنری، این محیط را به تسخیر خود درآوردند.  

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های عروسکی تهران-مبارک، در نخستین روز از برگزاری خود (پنجشنبه هشتم تیر)، شاهد اجرای 11 نمایش در سالن‌ها و محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. 

نشاط هنری، جایگزین غوغا و بی‌نظمی 

اوج استقبال مخاطبان از آثار این جشنواره را می‌شد در محوطه بیرونی تئاتر شهر دید که در مجموع، میزبان چند هزار تماشاگر برای تماشای چهار اجرای خیابانی بود و بار دیگر حال و هوای هنری را به محیط پیرامونی این مجموعه بازگرداند.  

این فضای پُر شور و نشاط، تاکیدی بود بر اینکه حریم تئاتر شهر، به‌جای ازدحام، غوغا، بی‌نظمی و آشفتگی، باید محیطی باشد برای پذیرایی از مشتاقان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر.  

استقبال از اجراهای صحنه‌ای در سالن‌های تئاتر شهر هم بسیار خوب بود. 

از جمله نمایش «شب» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صمصامی، در دو سانس ۱۷ و ۱۹، در کارگاه نمایش میزبان تماشاگران مشتاقی بود که به دلیل پر شدن ظرفیت، بر روی صندلی‌های متحرک در گوشه‌های سالن نشستند. 

حضور پُر رنگ سفیران و رایزن‌های کشورهای خارجی  

از دیگر نکات جالب توجه در نخستین روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران، حضور سفیران و رایزن‌های فرهنگی هفت کشور در تئاتر شهر و تالار هنر بود.  

در اجرای نمایش «پیرو سمانی» از کشور گرجستان به کارگردانی النا ماتسخونا شویلی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر، حضور هم زمان کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، هادی حجازی‌فر (دبیر جشنواره) و رایزن فرهنگی کشور گرجستان، جلب نظر می‌کرد.  

نمایش «جزیره گنج» به نویسندگی رابرت نوئیس استیونسون و کارگردانی فابیو ساپربی از کشور برزیل هم که در تالار هنر اجرا شد، میزبان سفیران و مهمانانی از کشورهای پرتغال، شیلی، کوبا، آرژانتین، سوییس، مکزیک، ونزوئلا، بولیوی و… بود که با خیرمقدم کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، به تماشای این اثر نشستند. 

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به دبیری هادی حجازی‌فر، از هشتم تا هفدهم تیر در حال برگزاری است.




نظرات کاربران